Tel : 0 532 551 25 23
Anasayfa | İletişim | Makaleler |
Facebook  twitter
HIZLI TREN VE HAVALİMANI

                                                                                                                                                                               25.01.2013

 

HIZLI TREN VE HAVALİMANI

 

 Ankara – İstanbul Hızlı Tren’inin Eskişehir üzerinden geçmesini anlayamadım. (2 metrepol şehrin ortasında değil!) Eskişehir üzerinden geçiyorsa, bu Eskişehir’in gücünü gösterir. Kütahya dahil, Eskişehir ve çevresi bu projeden faydalanmaktadır.

 Ankara – İzmir Hızlı Tren’inin Eskişehir ve Kütahya üzerinden geçmemesini de anlayamadım. (Kütahya ve Eskişehir, bu iki metrepol şehrin kuş bakışı bakarsak yaklaşık olarak ortasına denk gelmektedir, üstelik hem de Ankara – Eskişehir arasına hızlı tren yatırımı mevcut bulunmaktadır ve bu hattan daha uzun mesafe olmasına rağmen bu hatta paralel çok büyük yatırım yapılarak neden Afyon hattı düşünülmektedir anlayamadım? (Ankara – İzmir Hızlı Treni bunlara rağmen Afyon’dan geçiyorsa bu Afyon’un gücünü gösterir)

 İstanbul – Antalya Hızlı Tren’inin en kestirme yer olan Kütahya üzerinden geçmesini doğru bir proje olarak görüyor ve destekliyorum. Bazı haber ajanslarına düşen habere göre İstanbul-Antalya tren hattının Eskişehir’den devam ederek Kütahya üzerinden Antalya’ya bağlanacağı ileri sürüldü. Bu hatlar kullanılarak neden Ankara – İzmir hattı da buradan geçmemektedir? Ankara – Eskişehir – Kütahya – Afyon – Uşak – İzmir olarak devam edildiği tadirde hem yatırım maliyetleri düşecektir hem de Kütahya ve Eskişehir, Ankara – İzmir hızlı tren hattından mahrum olmayacaklardır.

 Ankara İzmir Hızlı Tren hattının Eskişehir’e ve Kütahya’ya uğramaması çok büyük stratejik ve yatırım hatasıdır. Planlama ve Proje hatasıdır. Eskişehir, Devlet Demiryolları’nın planlamasına göre merkez konumunda olacaktır. İstanbul – Antalya Hızlı Tren’i, Eskişehir üzerinden gelip Kütahya’dan Afyon hattından Antalya’ya uzanan bir hatta kurulacaktır. Bu hat üzerine Ankara’yı bağladığında Ankara’dan Afyon’a kadar ki bölümde Hızlı Tren’le ulaşımda bir sorun olmayacaktır. Afyon üzerinden İzmir’e Uşak üzerinden geçiş yapıldığında çok verimli bir ağ kurulmuş olacaktır. Arada bulunan Eskişehir – Kütahya – Afyon – Uşak illerimiz de Ankara – İzmir Hızlı Tren nimetinden faydalanacak hem de kendi aralarındaki ulaşım imkanı artacağı için bu şehirlerin gelişimine çok büyük olumlu katkı yapacaktır.

 Devlet, Afyon siyasilerinin ve Orman Su İşleri Bakanı Veysel EROĞLU’nun bastırmaları sonucu Ankara – İzmir Hızlı Treni sadece Afyon’a ulaşım konusunda fayda sağlayacak, bizler ise bu yanlış projeye müdahale etmezsek büyük hata yapmış oluruz.

 Kütahya – Afyon – Uşak illerinin ortasına yapılan Türkiye’nin ilk bölgesel Havaalanına niçin Eskişehir’i ilave etmiyoruz. Eskişehir’de bu havaalanından pekala yararlanabilir, yararlanmalıdır da. Eskişehir’in bu havaalanından yararlanması demek daha fazla noktaya uçuş, daha fazla sefer demektir. Havaalanının daha verimli kullanılması, Türkiye’nin bir çok yerine ve yurt dışına yeni seferler demektir. Bunu nasıl sağlayabiliriz? Bunu yapmanın en kolay ve akılcı yolu, İstanbul – Antalya Hızlı Tren’inin buradan geçen kısmına Ankara – İzmir Hızlı Tren hattını da bağlayarak Eskişehir’in bu Zafer Havaalanı’na ulaşımını sağlayarak güzel bir sinerji neden oluşturulmasın!!!

 Afyonkarahisar, Zafer Havaalanı’na raybüs hatları döşemek istemekte, böyle bir hat olursa ayreten hat döşemesine gerek kalmaz, gerekirse Afyon – Kütahya – Uşak kendi aralarında ve Havaalanı’na Raybüs seferleri düzenleyebilir.

 Bu yazı, umarım Kütahya’yı yöneten siyasiler ve Kütahya Kamuoyu üzerinde etkili olur. Eskişehir’le beraber hareket etme kararı alınırsa çok kolay bir şekilde başarı gelecektir.

 Bu vesileyle herkese başarılar diliyorum.

  

 İsmail ASMA

 asdem_43@hotmail.com

 www.ismailasma.com.tr

 

 Not : Sayın Vekilimiz Hasan Fehmi KİNAY’dan akşam öğrendiğime göre, İstanbul-İzmir Hızlı Tren’i Eskişehir - Kütahya - Afyon üzerinden geçecekmiş, bu müjdeyi vermek istiyorum.