25.01.2013
HIZLI TREN VE HAVALİMANI
Ankara – İstanbul Hızlı Tren’inin Eskişehir
üzerinden geçmesini anlayamadım. (2 metrepol şehrin ortasında değil!) Eskişehir
üzerinden geçiyorsa, bu Eskişehir’in gücünü gösterir. Kütahya dahil, Eskişehir
ve çevresi bu projeden faydalanmaktadır.
Ankara – İzmir
Hızlı Tren’inin Eskişehir ve Kütahya üzerinden geçmemesini de anlayamadım.
(Kütahya ve Eskişehir, bu iki metrepol şehrin kuş bakışı bakarsak yaklaşık
olarak ortasına denk gelmektedir, üstelik hem de Ankara – Eskişehir arasına
hızlı tren yatırımı mevcut bulunmaktadır ve bu hattan daha uzun mesafe olmasına
rağmen bu hatta paralel çok büyük yatırım yapılarak neden Afyon hattı
düşünülmektedir anlayamadım? (Ankara – İzmir Hızlı Treni bunlara rağmen Afyon’dan
geçiyorsa bu Afyon’un gücünü gösterir)
İstanbul – Antalya Hızlı Tren’inin en kestirme
yer olan Kütahya üzerinden geçmesini doğru bir proje olarak görüyor ve
destekliyorum. Bazı haber ajanslarına düşen habere göre İstanbul-Antalya tren
hattının Eskişehir’den devam ederek Kütahya üzerinden Antalya’ya bağlanacağı
ileri sürüldü. Bu hatlar kullanılarak neden Ankara – İzmir hattı da buradan
geçmemektedir? Ankara – Eskişehir – Kütahya – Afyon – Uşak – İzmir olarak devam
edildiği tadirde hem yatırım maliyetleri düşecektir hem de Kütahya ve
Eskişehir, Ankara – İzmir hızlı tren hattından mahrum olmayacaklardır.
Ankara İzmir
Hızlı Tren hattının Eskişehir’e ve Kütahya’ya uğramaması çok büyük stratejik ve
yatırım hatasıdır. Planlama ve Proje hatasıdır. Eskişehir, Devlet
Demiryolları’nın planlamasına göre merkez konumunda olacaktır. İstanbul –
Antalya Hızlı Tren’i, Eskişehir üzerinden gelip Kütahya’dan Afyon hattından
Antalya’ya uzanan bir hatta kurulacaktır. Bu hat üzerine Ankara’yı bağladığında
Ankara’dan Afyon’a kadar ki bölümde Hızlı Tren’le ulaşımda bir sorun
olmayacaktır. Afyon üzerinden İzmir’e Uşak üzerinden geçiş yapıldığında çok
verimli bir ağ kurulmuş olacaktır. Arada bulunan Eskişehir – Kütahya – Afyon –
Uşak illerimiz de Ankara – İzmir Hızlı Tren nimetinden faydalanacak hem de
kendi aralarındaki ulaşım imkanı artacağı için bu şehirlerin gelişimine çok
büyük olumlu katkı yapacaktır.
Devlet, Afyon
siyasilerinin ve Orman Su İşleri Bakanı Veysel EROĞLU’nun bastırmaları sonucu
Ankara – İzmir Hızlı Treni sadece Afyon’a ulaşım konusunda fayda sağlayacak,
bizler ise bu yanlış projeye müdahale etmezsek büyük hata yapmış oluruz.
Kütahya –
Afyon – Uşak illerinin ortasına yapılan Türkiye’nin ilk bölgesel Havaalanına
niçin Eskişehir’i ilave etmiyoruz. Eskişehir’de bu havaalanından pekala
yararlanabilir, yararlanmalıdır da. Eskişehir’in bu havaalanından yararlanması
demek daha fazla noktaya uçuş, daha fazla sefer demektir. Havaalanının daha
verimli kullanılması, Türkiye’nin bir çok yerine ve yurt dışına yeni seferler
demektir. Bunu nasıl sağlayabiliriz? Bunu yapmanın en kolay ve akılcı yolu,
İstanbul – Antalya Hızlı Tren’inin buradan geçen kısmına Ankara – İzmir Hızlı
Tren hattını da bağlayarak Eskişehir’in bu Zafer Havaalanı’na ulaşımını
sağlayarak güzel bir sinerji neden oluşturulmasın!!!
Afyonkarahisar,
Zafer Havaalanı’na raybüs hatları döşemek istemekte, böyle bir hat olursa
ayreten hat döşemesine gerek kalmaz, gerekirse Afyon – Kütahya – Uşak kendi
aralarında ve Havaalanı’na Raybüs seferleri düzenleyebilir.
Bu yazı, umarım
Kütahya’yı yöneten siyasiler ve Kütahya Kamuoyu üzerinde etkili olur.
Eskişehir’le beraber hareket etme kararı alınırsa çok kolay bir şekilde başarı
gelecektir.
Bu vesileyle
herkese başarılar diliyorum.
İsmail
ASMA