Merhaba Sevgili Kütahyalılar, değerli bürokratlarımız ve Sivil Toplum Kuruluşlarımız; bir memleketin hayat damarlarından olan yollar çok iyi bir noktada olmamıza rağmen bizler için nedense hep problem oldu. Türkiye’nin batısının merkezi olan Kütahya’mız İstanbul-Antalya ve İzmir-Ankara gibi metrepol şehirlerin merkezinde olmasına rağmen maalesef bu özelliğini hiçbir zaman kullanamamıştır. Ak Parti hükümetinin yol konusundaki başarısını kimsenin tartışmadığı bir dönemde nedense bizler her şeyi elimize yüzümüze bulaştırdık yine.
28 Ekim’de 2010 yılında temeli atılan 100 yılın projesi olarak bahsedilen İstanbul – İzmir otobanı dünyanın en büyük 2. ASMA köprüsü ile Gebze ile Yalova arasına yapılıp 18 il bu otobandan faydalanacaktır. İstanbul – Eskişehir yolu bu otoban ve ASMA köprü sayesinde 2 saate düşecektir. Bu projeden Eskişehir gibi ileriye gitmiş iller kendine menfaat sağlamaya çalışırken bizler bu projeden şehrimiz Kütahya’yı nasıl faydalandırırızın hesabını yaptık mı?
Kütahya’mız konum itibariyle il sınırlarının
doğusuna düşmekte, yani; bu gibi önemli yollardan minimum faydalanamabilmekteyiz.
Bu gibi önemli yollardan ilimiz ve ilçelerimizin daha fazla nasıl
faydalandırabiliriz onun hesaplarını yapmalıyız. İlçelerimiz olan Simav ve
Gediz yetkilileri de Uşak-Gediz-Simav ve Simav-Emet-Tavşanlı-Bursa yolları gibi
bir çalışmalar yapmaktadırlar. Aslında pazılın parçaları hazır, sadece yerine
koymak ve çalışmak gerekiyor. Nasıl mı? Gelin isterseniz aşağıda sıralayalım…
1)
Türkiye için 100 yılın projesi olan yol hemen komşu
ilimiz olan Bursa’dan geçmektedir. Bunu aslında bizler de fırsata
çevirebiliriz. İstanbul – Gebze – Yalova –Bursa – İnegöl üzerinden Tavşanlı’ya
gerekirse tüneller yaparak İstanbul – Antalya yolunun istikametini buradan
geçirebiliriz. İstanbul Kütahya arasını da 2 – 2,5 saate indirebiliriz.
Böylelikle bu yolun hem ilçelerimizden geçişini sağlamış oluruz hem de dünyanın
birçok ülkesinden büyük olan İstanbul’la aramızdaki mesafeyi kısaltmış oluruz.
2)
Belediye başkanımızın hayallerinde bulunan uydu kent
projesi içinde bu yol tam bir ilaç olacaktır. Kütahya’nın büyüdüğünü ve
Yoncalı’ya kadar dayanacağını düşünürsek, İstanbul ve Bursa’dan gelen otoban
şehrin bir uçundan yani Yoncalı’dan
başlayıp, Altıntaş’a kadar uzanan alanın (60-70 km) yol boyunca tesislerle
gerdan gibi donattırsak ve şehirden çıktıktan sonra Altıntaş yakınlarına birde
III.Organize sanayiyi oturttuk mu bu işin tadına doyum olmaz. Aynı zamanda
Zafer Havalimanımızın o bölgede olduğunu söylersek işte o zaman şehrimiz
gerçekten mükemmel olur. Bu durum da şehrin ekonomik yapısına müthiş fayda
sağlar Kütahya’yı uçurur.
3)
Hep yıllarca Kütahya’nın ilçeleriyle ve diğer illerle
bağlantı sorunu var diye konuşup duruluyor. Alın size Uşak –Simav ve Simav-Emet-Tavşanlı
yolu sayesinde de ilçelerimizi de Bursa’ya ve İstanbul’a bağlamış oluruz.
İlçelerimizin kalkınması da Kütahya ekonomisinin artması anlamına gelmektedir.
4)
Bursa Kütahya’nın sınır komşusu olan bir şehrimiz,
Bursa’ya gitmek için bile Eskişehir ve Bileçik sınırlarından geçmekteyiz. Bursa
şuan için Türkiye’nin 5. büyük ili, tahminlere göre önümüzdeki 10 yıl sonra
Türkiye’nin 3.büyük ili olacağını söylenmektedir.
Bu yazıyı yazarken günün gazetesi elime geçti, Millet Vekilimiz Sayın İdris BAL’ın beyanatında Kütahya’da çevre yolunun kent merkezi dışına taşınması için çalışma yürütüldüğünü ve projenin onaylandığı açıklamasını üzüntü ile okudum.
Soruyorum, bu projenin kime ne faydası var? Eskişehir yolu, Afyon yolu ve çevre yolunda bulunan yüzlerce tesisin akibeti ne olacaktır? Madem yeni bir çevre yolu düşünceniz vardı niçin garajı Eskişehir yolu üzerine yaptınız? Biraz daha bekleyip de yeni çevre yolu üzerine niçin yapmayı düşünmediniz?
Geçmiş
dönemlerde yıllarca I.Organize Sanayi’nin yeri doğruydu yanlıştı diye hep
tartışıldı durdu, hatayı hatayla düzeltmeyelim. I. Organize sanayiye yol
götüreceğiz diye yol üzerindeki yüzlerce tesisi öldürmemeliyiz. Karayolları şehrin
içine giren yolların akış hızının yavaşlayıp yavaşlamadığına ve tehlike
durumuna bakar. Şuan için yolun akış hızını yavaşlatacak 3 tane nokta
bulunmaktadır. Bunlar; yeni yapılan garajın önü, Dumlupınar Üniversitesinin önü
ve Zafertepe kavşaklarıdır. Bu 3 noktaya dal-çık yada köprü yapılarak yol
akışını düzeltebilir yada tehlike durumunu ortadan kaldırabiliriz. Böyle küçük
bir düzenlemeyle sorunu çözebiliriz.
Burası bir
Bursa yada İstanbul değil, buraya 2. bir çevre yoluna gerek yoktur. 2. bir
çevre yolu bence bugün için Kütahya için yanlış bir projedir. Gelin hep
günümüzde adım atılması gereken işlere motive olalım. Bu konumumuzu en iyi
şekilde değerlendirelim. Tavşanlı’yı Domaniç’i, Yoncalı’dan (uydukent’ten)
itibaren Kütahya’yı bu yoldan en iyi şekilde nasıl faydalanırız onun
hesaplarını yapalım, mücadelesini edelim. Yol demek medeniyet demek; yolu
şehrimizden teğet geçirmeyelim, şehrimizin kalbinden geçirelim. II. Çevre yolu
kesinlikle rantabl olmayacaktır, bu iş çok iyi analiz edilmelidir.
Bakan Binali
YILDIRIM’ın İstanbul-İzmir Otobanının temel atma töreninde şu ifadeleri
kullanmıştır. “Bu yüzyılın projesidir. İzmir’in geleceğini aydınlatıyoruz.
İzmir’i İstanbul’a komşu kapısı yapıyoruz.”
diyerek İstanbul’un ne kadar önemli bir kent olduğunu ima etmiştir.
Ağlamayan
çocuğa mama vermezler, bizlerde doğru projeler peşinde koşalım, bizleri de
İstanbul’a Bursa’ya en yakın yerden bağlasınlar. Kütahya’mızın da geleceği daha
aydınlık olsun. Bu vesileyle sağlıcakla kalın…
İsmail ASMA
İsmail ASMA
asdem1@mynet.com