Tel : 0 532 551 25 23
Anasayfa | İletişim | Makaleler |
Facebook  twitter
KÜTAHYA VE YOLLAR

 

             Merhaba Sevgili Kütahyalılar, değerli bürokratlarımız ve Sivil Toplum Kuruluşlarımız; bir memleketin hayat damarlarından olan yollar çok iyi bir noktada olmamıza rağmen bizler için nedense hep problem oldu. Türkiye’nin batısının merkezi olan Kütahya’mız İstanbul-Antalya ve İzmir-Ankara gibi metrepol şehirlerin merkezinde olmasına rağmen maalesef bu özelliğini hiçbir zaman kullanamamıştır. Ak Parti hükümetinin yol konusundaki başarısını kimsenin tartışmadığı bir dönemde nedense bizler her şeyi elimize yüzümüze bulaştırdık yine.

                28 Ekim’de 2010 yılında temeli atılan 100 yılın projesi olarak bahsedilen İstanbul – İzmir otobanı dünyanın en büyük 2. ASMA köprüsü ile Gebze ile Yalova arasına yapılıp 18 il bu otobandan faydalanacaktır.  İstanbul – Eskişehir yolu bu otoban ve ASMA köprü sayesinde 2 saate düşecektir. Bu projeden Eskişehir gibi ileriye gitmiş iller kendine menfaat sağlamaya çalışırken bizler bu projeden  şehrimiz  Kütahya’yı nasıl faydalandırırızın hesabını yaptık mı?

             Kütahya’mız konum itibariyle il sınırlarının doğusuna düşmekte, yani; bu gibi önemli yollardan minimum faydalanamabilmekteyiz. Bu gibi önemli yollardan ilimiz ve ilçelerimizin daha fazla nasıl faydalandırabiliriz onun hesaplarını yapmalıyız. İlçelerimiz olan Simav ve Gediz yetkilileri de Uşak-Gediz-Simav ve Simav-Emet-Tavşanlı-Bursa yolları gibi bir çalışmalar yapmaktadırlar. Aslında pazılın parçaları hazır, sadece yerine koymak ve çalışmak gerekiyor. Nasıl mı? Gelin isterseniz aşağıda sıralayalım…

1)    Türkiye için 100 yılın projesi olan yol hemen komşu ilimiz olan Bursa’dan geçmektedir. Bunu aslında bizler de fırsata çevirebiliriz. İstanbul – Gebze – Yalova –Bursa – İnegöl üzerinden Tavşanlı’ya gerekirse tüneller yaparak İstanbul – Antalya yolunun istikametini buradan geçirebiliriz. İstanbul Kütahya arasını da 2 – 2,5 saate indirebiliriz. Böylelikle bu yolun hem ilçelerimizden geçişini sağlamış oluruz hem de dünyanın birçok ülkesinden büyük olan İstanbul’la aramızdaki mesafeyi kısaltmış oluruz.

2)    Belediye başkanımızın hayallerinde bulunan uydu kent projesi içinde bu yol tam bir ilaç olacaktır. Kütahya’nın büyüdüğünü ve Yoncalı’ya kadar dayanacağını düşünürsek, İstanbul ve Bursa’dan gelen otoban şehrin bir uçundan  yani Yoncalı’dan başlayıp, Altıntaş’a kadar uzanan alanın (60-70 km) yol boyunca tesislerle gerdan gibi donattırsak ve şehirden çıktıktan sonra Altıntaş yakınlarına birde III.Organize sanayiyi oturttuk mu bu işin tadına doyum olmaz. Aynı zamanda Zafer Havalimanımızın o bölgede olduğunu söylersek işte o zaman şehrimiz gerçekten mükemmel olur. Bu durum da şehrin ekonomik yapısına müthiş fayda sağlar Kütahya’yı uçurur.

3)    Hep yıllarca Kütahya’nın ilçeleriyle ve diğer illerle bağlantı sorunu var diye konuşup duruluyor. Alın size Uşak –Simav ve Simav-Emet-Tavşanlı yolu sayesinde de ilçelerimizi de Bursa’ya ve İstanbul’a bağlamış oluruz. İlçelerimizin kalkınması da Kütahya ekonomisinin artması anlamına gelmektedir.

4)    Bursa Kütahya’nın sınır komşusu olan bir şehrimiz, Bursa’ya gitmek için bile Eskişehir ve Bileçik sınırlarından geçmekteyiz. Bursa şuan için Türkiye’nin 5. büyük ili, tahminlere göre önümüzdeki 10 yıl sonra Türkiye’nin 3.büyük ili olacağını söylenmektedir.

 Bu yazıyı yazarken günün gazetesi elime geçti, Millet Vekilimiz Sayın İdris BAL’ın beyanatında Kütahya’da çevre yolunun kent merkezi dışına taşınması için çalışma yürütüldüğünü ve projenin onaylandığı açıklamasını üzüntü ile okudum. 

 Soruyorum, bu projenin kime ne faydası var? Eskişehir yolu, Afyon yolu ve çevre yolunda bulunan yüzlerce tesisin akibeti ne  olacaktır? Madem yeni bir çevre yolu düşünceniz vardı niçin garajı Eskişehir yolu üzerine yaptınız? Biraz daha bekleyip de yeni çevre yolu üzerine niçin yapmayı düşünmediniz?

 Geçmiş dönemlerde yıllarca I.Organize Sanayi’nin yeri doğruydu yanlıştı diye hep tartışıldı durdu, hatayı hatayla düzeltmeyelim. I. Organize sanayiye yol götüreceğiz diye yol üzerindeki yüzlerce tesisi öldürmemeliyiz. Karayolları şehrin içine giren yolların akış hızının yavaşlayıp yavaşlamadığına ve tehlike durumuna bakar. Şuan için yolun akış hızını yavaşlatacak 3 tane nokta bulunmaktadır. Bunlar; yeni yapılan garajın önü, Dumlupınar Üniversitesinin önü ve Zafertepe kavşaklarıdır. Bu 3 noktaya dal-çık yada köprü yapılarak yol akışını düzeltebilir yada tehlike durumunu ortadan kaldırabiliriz. Böyle küçük bir düzenlemeyle sorunu çözebiliriz.

 Burası bir Bursa yada İstanbul değil, buraya 2. bir çevre yoluna gerek yoktur. 2. bir çevre yolu bence bugün için Kütahya için yanlış bir projedir. Gelin hep günümüzde adım atılması gereken işlere motive olalım. Bu konumumuzu en iyi şekilde değerlendirelim. Tavşanlı’yı Domaniç’i, Yoncalı’dan (uydukent’ten) itibaren Kütahya’yı bu yoldan en iyi şekilde nasıl faydalanırız onun hesaplarını yapalım, mücadelesini edelim. Yol demek medeniyet demek; yolu şehrimizden teğet geçirmeyelim, şehrimizin kalbinden geçirelim. II. Çevre yolu kesinlikle rantabl olmayacaktır, bu iş çok iyi analiz edilmelidir.

 Bakan Binali YILDIRIM’ın İstanbul-İzmir Otobanının temel atma töreninde şu ifadeleri kullanmıştır. “Bu yüzyılın projesidir. İzmir’in geleceğini aydınlatıyoruz. İzmir’i İstanbul’a komşu kapısı yapıyoruz.”  diyerek İstanbul’un ne kadar önemli bir kent olduğunu ima etmiştir.

 Ağlamayan çocuğa mama vermezler, bizlerde doğru projeler peşinde koşalım, bizleri de İstanbul’a Bursa’ya en yakın yerden bağlasınlar. Kütahya’mızın da geleceği daha aydınlık olsun. Bu vesileyle sağlıcakla kalın…

 

                                                                                                                    

                                                                                                   İsmail ASMA


İsmail ASMA

asdem_43@hotmail.com

asdem1@mynet.com