Kütahya
Belediye Başkanımız Mustafa İÇA’nın yoğun gayretleri ve yanlış
yönlendirilmesiyle yapılması düşünülen II. Çevre yolunun 20 Şubat tarihlerinde
onaylanmasıyla yol boyunca olan işletmeleri , boş arsa arayan yatırımcıları ve
işletmesine yatırım yapmakta olan yatırımcılar için bu proje büyük bir hayal
kırıklığı olmuştur.
Kütahya
konum itibariyle Eskişehir ve Afyon yolları ile diğer şehirlere bağlantılar
kurabilmektedir. Kütahya-Eskişehir yolunda sadece 40-50 civarında firma bu
işten para kazanmakta, evine ekmek götürebilme gayretinde yanında çalıştırdığı
işçilerin maaşlarını ödeyebilme derdindedir. Aynı şekilde 20-30 işletme de
I.Çevre yolu üzerinde ve Afyon yolu üzerinde bulunmaktadır. Bu işletmeler bu
yoldan para kazanmaktadır, bu yol sayesinde Kütahya ekonomisine katkı yapmakta
Kütahya Ekonomisini canlandırmaktadır.
Onaylanan
II. Çevre yolu faaliyete geçerse yukarıda bahsedilen tesisler köy yolu üzerine
kurulmuş tesisler olacaktır ve hepsi de teker-teker batacaklar yada tesislerini
yeni yapılan yol üzerine taşımaya çalışacaklardır. Şuan tesislerin bulunduğu
yerleri Sayın Belediye Başkanımız Mustafa İÇA şehri; Eskişehir Bulvarı ve Afyon
Bulvarı olarak bu yol boyuna taşırsa o zaman sorun olmayacaktır ve yeni bir
çevre yoluna zaten ihtiyaç olacaktır bu durumda kimsenin, yapılması düşünülen
çevre yoluna itiraz etme gibi bir derdi bulunmayacaktır.
Kütahya’da Çevre yolu mevcuttur her
geçen yıl bu çevre yolu daha da gelişmektedir. Kütahya’nın merkezinden geçen
yol çevre yolu yapıldıktan sonra şehir içinde rahatlama olmuştur. Şehir
merkezinde bulunan garajda yakın bir geçmiş dönemde çevre yolu üzerine
alınmıştır. Madem II. Çevre Yolu projeniz vardı niçin bu garajı Eskişehir yolu
üzerine yaptınız? Yeni çevre yolu üzerine düşünmediniz?
Eskişehir
şehrin dibinden geçen Bursa – Ankara çevre yolunu; Anadolu Üniversitesi’nin
önüne, Sakarya Caddesine, Mutalip kavşağına, Eskişehir otogarının önündeki
Kartal Kavşağına dal-çıklar yaparak ve Neo alış-veriş merkezinin önüne, Kütahya
dönüşündeki Kütahya Köprüsünü yaparak problem olmaktan çıkartmıştır.
Eskişehir’de şehrin ortasından geçen Bursa – Ankara yolunu isteseler şehrin
kuzey bölgesine almaları daha kolaydı ama şehir ekonomisine faydası olması
açısından şehrin ortasından geçirmektedirler.
Aynı
şekilde Afyon ve Uşak illeri de bu yolların şehirlerinin dibinden, ellerinden
gelse merkezden geçirmeye çalışacaklardır. Onlar mı doğruyu yapıyor bizler mi
doğruyu yapıyoruz iyi irdelemeliyiz.
Geçmiş
dönemlerde yıllarca I.Organize Sanayi’nin yeri doğruydu yanlıştı diye hep
tartışıldı durdu, hatayı hatayla düzeltemeyelim. I. Organizeye yol götüreceğiz
diye yol üzerindeki yüzlerce tesisi öldürmeyelim. Karayolları şehrin içine
giren yolların yavaşlayıp yavaşlamadığına bakar. Şuan için yolun akış hızını
yavaşlatacak 3 tane noktaya dal-çık yada köprü yapılarak yol akış hızı
düzeltilebilir. Böyle küçük bir düzenlemeyle sorun çözülebilir. Yolun genişliği
60 metredir, şuan için karayolları iki geliş iki gidişini kullanmaktadır. Eğer
yol dar geliyorsa bu yol, yolun yoğunluğunu kaldırmıyorsa çok rahatlıkla dört
şeritli yol haline getirilebilir.
Aslında
Çevre yolu konusunda ulaşım konusunda Kütahya’da ve yolun bulunduğu noktada
sorun bulunmamaktadır. Biz bu yolun Kütahya’dan geçmesinden ve şehrin bu yoldan
faydalanmasından rahatsız oluyoruz deniliyorsa o zaman durum farklıdır.
Düşünülen II. Çevre yolu Kütahya için en büyük hatadır. Kütahya bu yolla baypas
olacaktır. En iyisi o zaman II. Çevre
yolu olarak düşünülen Kümaş’ın ordan I. Organize Sanayi’nin ordan Bozüyüksüt’ün
oraya şuan ki Afyon yoluna bağlamayalım bağlatmayalım. Bizler en iyisi bu yolu
Eskişehir’den Afyon’a bağlatalım. (Eskişehirlilerin ve Afyonluların istediği
gibi) Bu yoldan bizler faydalanamayacaksak bari komşularımız Eskişehir ve Afyon
faydalansın.
İsmail
ASMA
0 532 551 25 23
www.asdem.com.tr