Ankara –
İstanbul Hızlı Tren’inin Eskişehir üzerinden geçmesini anlayamadım. (2 metrepol
şehrin ortasında değil!) Eskişehir üzerinden geçiyorsa, bu Eskişehir’in gücünü
gösterir. Kütahya dahil, Eskişehir ve çevresi bu projeden faydalanmaktadır.
Ankara – İzmir
Hızlı Tren’inin Eskişehir ve Kütahya üzerinden geçmemesini de anlayamadım.
(Kütahya ve Eskişehir, bu iki metrepol şehrin kuş uçuşuyla bakarsak yaklaşık
olarak ortasına denk gelmektedir, üstelik hem de Ankara – Eskişehir arasına hızlı
tren yatırımı mevcut bulunmaktadır ve bu hattan daha uzun mesafe olmasına
rağmen bu hatta paralel çok büyük yatırım yapılarak neden Afyon hattı
düşünülmektedir anlayamadım? (Ankara – İzmir Hızlı Treni bunlara rağmen
Afyon’dan geçiyorsa bu Afyon’un gücünü gösterir)
İstanbul – Antalya Hızlı Tren’inin en kestirme
yer olan Kütahya üzerinden geçmesini doğru bir proje olarak görüyor ve
destekliyorum. Bazı haber ajanslarına düşen habere göre İstanbul-Ankara tren
hattının Eskişehir’den devam ederek Kütahya üzerinden Antalya’ya bağlanacağı
ileri sürüldü. Bu hatlar kullanılarak neden Ankara – İzmir hattı da buradan
geçmemektedir? Ankara – Eskişehir – Kütahya – Afyon – Uşak – İzmir olarak devam
edildiği taktirde hem yatırım maliyetleri düşecektir hem de Kütahya ve
Eskişehir, Ankara – İzmir hızlı tren hattından mahrum olmayacaklardır.
28 Ekim 2010
yılında ilk temeli atılan İstanbul – İzmir otobanı, dünyanın en büyük 2. asma
köprüsü ile Gebze ile Yalova arasına yapılıp 18 il bu otobandan
faydalanacaktır. İstanbul – Eskişehir yolu bu otoban ve asma köprü sayesinde 2
saate düşecektir. Türkiye’nin Ticaret Başkenti, mega kent İstanbul ile
Türkiye’nin Turizm Başkenti Antalya arasına niye otoyol düşünülmemektedir?
Bizler Kütahya bürokrasisi ve sivil toplum kuruluşlarıyla böyle bir proje için
kamuoyu oluşturup gerekli makamlara baskı uygulamalıyız!
İstanbul
– Gebze – Yalova – Yenişehir – İnegöl – Domaniç – Tavşanlı yada diğer
alternatif olarak Yenişehir – Bozüyük güzergahı üzerinden böyle bir otoban
düşünülemez mi? Böyle bir güzergah sayesinde İstanbul – Kütahya arası da 2 saat
mesafe de olacaktır.
Çevre yolunun değişmesi projesini
anlayamıyorum. Bilecik örneği varken niçin yolu şehirden uzaklaştırmaya
çalışıyoruz? Bilecik bitti! Kütahya’yı da bitirmeyelim!
Afyon
yoldan en iyi şekilde faydalanıp şehir ekonomisine Katma Değer sağlarken, biz
Kütahyalılar yan bağlantı yollarıyla barikat kurmuşuz resmen. Yan bağlantı
yollarını kaldırarak yol kenarlarına çok güzel tesisler pekala yapılabilir.
Benim evim Çinikent taraflarında şehir dışından gelirken evime dönebilmek için
Akşemsettin Cami’nin oralara kadar gitmek zorunda kalıyorum.
Kavşaklara
kurulacak dalcıklarla ve köprülerle beraber çok güzel bir işlevsellik
kazandırabiliriz. Bu dalcık ve köprüler, yapılacak yeni çevre yoluna göre
maliyeti %10 bile olmayacağını söyleyebilirim. Çevre yolunun genişliği 60
metre, bu kadar geniş bir yola 4 şeritli gidiş-geliş yolu rahatlıkla
yapılabilir. II. Çevre yolu sevdasından vazgeçelim, elimizdeki çevre yolundan
en verimli şekilde nasıl faydalanırız onun projelerini üretelim. İstanbul –
İzmir otobanını (Gebze – Yalova asma köprüsünden Kütahya olarak nasıl fayda
sağlarız onun çalışmalarını yapalım hazır Balıkesir yolu projesi de varken.
Türkiye’nin 5. Büyük şehri olan Bursa’ya bile gitmek için iki tane ilin
topraklarından geçiyoruz. Gidilecek yol belli İstanbul – Gebze – Yalova –
Yenişehir – İnegöl – Tavşanlı – Kütahya – Afyon – Antalya. Havalimanımız da
yapıldığını da göz önünde bulundurursak, bu kadar güzel olanaklara sahipken, neyi
bekliyoruz? Kamuoyu oluşturup gündemi belirleyen bizler olalım!
Bu
vesileyle işlerinizde başarılar dilerim.