Tel : 0 532 551 25 23
Anasayfa | İletişim | Makaleler |
Facebook  twitter
HIZLI TREN VE YOLLAR

Ankara – İstanbul Hızlı Tren’inin Eskişehir üzerinden geçmesini anlayamadım. (2 metrepol şehrin ortasında değil!) Eskişehir üzerinden geçiyorsa, bu Eskişehir’in gücünü gösterir. Kütahya dahil, Eskişehir ve çevresi bu projeden faydalanmaktadır.

Ankara – İzmir Hızlı Tren’inin Eskişehir ve Kütahya üzerinden geçmemesini de anlayamadım. (Kütahya ve Eskişehir, bu iki metrepol şehrin kuş uçuşuyla bakarsak yaklaşık olarak ortasına denk gelmektedir, üstelik hem de Ankara – Eskişehir arasına hızlı tren yatırımı mevcut bulunmaktadır ve bu hattan daha uzun mesafe olmasına rağmen bu hatta paralel çok büyük yatırım yapılarak neden Afyon hattı düşünülmektedir anlayamadım? (Ankara – İzmir Hızlı Treni bunlara rağmen Afyon’dan geçiyorsa bu Afyon’un gücünü gösterir)

 İstanbul – Antalya Hızlı Tren’inin en kestirme yer olan Kütahya üzerinden geçmesini doğru bir proje olarak görüyor ve destekliyorum. Bazı haber ajanslarına düşen habere göre İstanbul-Ankara tren hattının Eskişehir’den devam ederek Kütahya üzerinden Antalya’ya bağlanacağı ileri sürüldü. Bu hatlar kullanılarak neden Ankara – İzmir hattı da buradan geçmemektedir? Ankara – Eskişehir – Kütahya – Afyon – Uşak – İzmir olarak devam edildiği taktirde hem yatırım maliyetleri düşecektir hem de Kütahya ve Eskişehir, Ankara – İzmir hızlı tren hattından mahrum olmayacaklardır.

 28 Ekim 2010 yılında ilk temeli atılan İstanbul – İzmir otobanı, dünyanın en büyük 2. asma köprüsü ile Gebze ile Yalova arasına yapılıp 18 il bu otobandan faydalanacaktır. İstanbul – Eskişehir yolu bu otoban ve asma köprü sayesinde 2 saate düşecektir. Türkiye’nin Ticaret Başkenti, mega kent İstanbul ile Türkiye’nin Turizm Başkenti Antalya arasına niye otoyol düşünülmemektedir? Bizler Kütahya bürokrasisi ve sivil toplum kuruluşlarıyla böyle bir proje için kamuoyu oluşturup gerekli makamlara baskı uygulamalıyız!

            İstanbul – Gebze – Yalova – Yenişehir – İnegöl – Domaniç – Tavşanlı yada diğer alternatif olarak Yenişehir – Bozüyük güzergahı üzerinden böyle bir otoban düşünülemez mi? Böyle bir güzergah sayesinde İstanbul – Kütahya arası da 2 saat mesafe de olacaktır.

Çevre yolunun değişmesi projesini anlayamıyorum. Bilecik örneği varken niçin yolu şehirden uzaklaştırmaya çalışıyoruz? Bilecik bitti! Kütahya’yı da bitirmeyelim!

             Afyon yoldan en iyi şekilde faydalanıp şehir ekonomisine Katma Değer sağlarken, biz Kütahyalılar yan bağlantı yollarıyla barikat kurmuşuz resmen. Yan bağlantı yollarını kaldırarak yol kenarlarına çok güzel tesisler pekala yapılabilir. Benim evim Çinikent taraflarında şehir dışından gelirken evime dönebilmek için Akşemsettin Cami’nin oralara kadar gitmek zorunda kalıyorum.

            Kavşaklara kurulacak dalcıklarla ve köprülerle beraber çok güzel bir işlevsellik kazandırabiliriz. Bu dalcık ve köprüler, yapılacak yeni çevre yoluna göre maliyeti %10 bile olmayacağını söyleyebilirim. Çevre yolunun genişliği 60 metre, bu kadar geniş bir yola 4 şeritli gidiş-geliş yolu rahatlıkla yapılabilir. II. Çevre yolu sevdasından vazgeçelim, elimizdeki çevre yolundan en verimli şekilde nasıl faydalanırız onun projelerini üretelim. İstanbul – İzmir otobanını (Gebze – Yalova asma köprüsünden Kütahya olarak nasıl fayda sağlarız onun çalışmalarını yapalım hazır Balıkesir yolu projesi de varken. Türkiye’nin 5. Büyük şehri olan Bursa’ya bile gitmek için iki tane ilin topraklarından geçiyoruz. Gidilecek yol belli İstanbul – Gebze – Yalova – Yenişehir – İnegöl – Tavşanlı – Kütahya – Afyon – Antalya. Havalimanımız da yapıldığını da göz önünde bulundurursak, bu kadar güzel olanaklara sahipken, neyi bekliyoruz? Kamuoyu oluşturup gündemi belirleyen bizler olalım!

              Bu vesileyle işlerinizde başarılar dilerim.